شماره روزنامه ۶۰۱۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۰۱ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۶۰۰۱

  • خلاصی اروپا از گاز روسیه؟

    دنیای اقتصاد-حمید ملازاده: بندر ویلهلمشاون که همواره از نظر تاریخی برای آلمان استراتژیک بوده، در سال‌۲۰۲۲ به‌عنوان اولین ترمینال گازی شناور آلمان با نام اسپرانزا معرفی شد. این ترمینال در حصول اطمینان از عرضه بی‌وقفه گاز به خانه‌ها و صنایع برق در سراسر اروپا درمیان کمبود قریب‌الوقوع انرژی، نقشی حیاتی ایفا کرده و می‌کند. محموله‌های گاز طبیعی مایع LNG دریافت شده در Wilhelmshaven به‌جایگزینی بخش قابل‌توجهی از منابع گازی که قبلا از روسیه می‌رسید‌کمک کرده و در نتیجه قیمت گاز را کاهش داده و از بحران انرژی که اروپایی‌ها از آن می‌ترسیدند جلوگیری کرده است، با این حال اتکای اروپا به LNG چالش‌های جدیدی از جمله نوسانات در بازار و تاخیرهای احتمالی در انتقال به انرژی پاک‌‌‌‌‌تر را ایجاد می‌کند.
  • کاهش تولید نفت اوپک

    به گزارش «شانا» به نقل از رویترز تولید نفت‌خام اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در آوریل۲۰۲۴ کاهش ‌یافته‌است. تازه‌‌‌‌‌‌‌ترین نظرسنجی رویترز نشان‌داد تولید نفت اوپک در ماه آوریل در پی افت صادرات سه کشور عضو این سازمان در کنار کاهش‌‌‌‌‌‌‌ داوطلبانه شماری از اعضای ائتلاف اوپک و غیراوپک (اوپک‌‌‌‌‌‌‌پلاس) است. این نظرسنجی که بر اساس داده‌های مربوط به رصد کشتی‌‌‌‌‌‌‌ها و اطلاعات به‌‌‌‌‌‌‌دست‌‌‌‌‌‌‌آمده از منابع صنعتی انجام شده، نشان‌داد اوپک در ماه گذشته میلادی روزانه ۲۶‌میلیون و ۴۹۰‌هزار بشکه نفت‌خام تولید کرد که نسبت به رقم ماه مارس ۵۰‌هزار بشکه کاهش نشان می‌دهد.
  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش

    سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش گفت: صدور بیانیه‌‌‌‌‌های تکراری و طرح ادعای یک‌‌‌‌‌جانبه از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقام‌‌‌‌‌های این کشور توصیه می‌کنیم از توسل به روش‌های بی‌‌‌‌‌حاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر