شماره روزنامه ۶۰۱۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۰۱ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۶۰۰۱

  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو

    دنیای اقتصاد-گروه خودرو: سکوت مسوولان صنعتی کشور در برابر انتشار مستندات ارزی و تخصیص بیشترین ارز صنعت به مونتاژکاران چینی در حالی تداوم دارد که آخرین گزارش تجارت خارجی در آخرین ماه سال ۱۴۰۲ از رشد ۷۸درصدی ارزپاشی وزارت صمت در این زمینه حکایت دارد.
  • اظهارات ضد و نقیض خودرویی

    دنیای‌اقتصاد: وعده و وعید و اظهارات متناقض در مورد خودروهای وارداتی‌ در دولت سیزدهم به امری عادی تبدیل شده است؛ آخرین اظهارات هم به رئیس سازمان توسعه تجارت برمی‌گردد. در این زمینه «ایسنا» در گزارشی عنوان کرده، در حالی که هفته گذشته، رئیس سازمان توسعه‌‌‌ تجارت از عرضه اولین خودروهای برقی از امروز ١۶اردیبهشت‌ماه خبر داد، اما طبق شنیده‌‌‌ها، مدیر سامانه یکپارچه خودروها عنوان کرد که عرضه‌‌‌ خودروهای وارداتی برای ثبت‌‌‌نامی‌‌‌های قبلی است؛ بنابراین هنوز مورد مشخصی در این زمینه وجود ندارد و سایت سامانه در حال به‌‌‌روزرسانی است.
  • چرا قیمت مونتاژی‌ها رشد کرد؟

    دنیای‌اقتصاد: قیمت محصولات مونتاژی به‌واسطه افزایش مبلغ گواهی اسقاط این خودروها افزایش یافت. در سال‌جاری همراه با افزایش درآمد دولتی خودرو، تعداد گواهی اسقاط حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده نیز صعودی شده است. حقوق و درآمد دولتی خودرو که ابتدای هر سال افزایش می‌یابد، شامل مالیات، بیمه، ارزش افزوده و... است، این در شرایطی است که حالا تعداد گواهی اسقاط نیز اضافه شده است. البته هیات‌دولت به‌منظور رشد انگیزه مالکان این دسته از خودروها، برای اسقاط خودرو و جایگزین کردن آن با خودروهای نو، تعداد گواهی اسقاط را افزایش داده است.
  • تخصیص ارز تاکسی‌‌‌های برقی تهران

    تسنیم: شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲هزار خودروی برقی آماده است و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک‌مرکزی صورت گرفته است.علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در مورد آخرین وضعیت تاکسی‌‌‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌‌‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت‌مالکی می‌‌‌شوند. وی گفت: رانندگان تاکسی در بخش شرکت‌مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد. شهردار تهران ادامه داد: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها درحال بسته شدن است. به‌زودی واگذاری خودرو به مالکان صورت خواهد گرفت.زاکانی تصریح کرد: درحال حاضر بالغ بر ۲هزار خودروی برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک‌مرکزی صورت گرفته است.
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار

    دنیای‌اقتصاد: خودروسازان چینی در حال ساخت نسل جدیدی از خودروهای برقی بزرگ‌تر، از نظر فناوری پیشرفته و رقابتی هستند که با افزایش صادرات در سراسر جهان، تهدیدی است که از رقبای جهانی خود جلوتر خواهند بود.به گزارش «ایسنا» به نقل از رویترز، ده‌ها شرکت خودروسازی فعال در چین قصد دارند امسال ۷۱مدل خودروی برقی باتری‌‌‌دار جدید را به فروش برسانند. بسیاری از مدل‌‌‌های جدید کاپوت‌‌‌های بلندتر، ظاهری جذاب و فضای ذخیره‌سازی بیشتر دارند. خودروها تایرهای بزرگ‌تری دارند که ترمز را بهبود می‌‌‌بخشد؛ صندلی‌‌‌ها ضخیم‌‌‌تر و راحت‌‌‌تر هستند و باتری‌‌‌ها کوچک‌تر بوده و قوی‌‌‌تر و سریع‌‌‌تر شارژ می‌‌‌شوند. این تغییرات با هدف جذابیت بیشتر خودروها برای مشتریان در چین و رقابتی‌‌‌تر بودن در خارج از کشور ایجاد شده است.
  • کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌های رنو

    دنیای‌اقتصاد: شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد که مدل‌‌‌های جدید فروش ۲۰۲۴ را افزایش می‌دهد و چشم‌‌‌انداز سود را تایید می‌کند. به گزارش «ایسنا» به نقل از رویترز، خودروساز فرانسوی رنو اعلام کرد که درآمد سه‌ماه اول آن ۱.۸‌درصد رشد کرده است. این خودروساز عنوان کرد که رنو انتظار دارد رشد فروش آن در سال‌جاری شتاب بیشتری بگیرد؛ زیرا این خودروساز فرانسوی با تایید حاشیه سود و پیش‌بینی جریان نقدی خود برای سال ۲۰۲۴ و کاهش هزینه‌‌‌ها، پیش رفت. رنو به سمت مدل‌های الکتریکی حرکت کرده و امسال هفت مدل جدید شامل دو مدل تمام‌برقی و دو مدل هیبریدی به بازار عرضه می‌کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر