ویژه مثل رئال

قهرمانی رئال نه با پیروزی برابر کادیز که پس از شکست ۴بر۲ بارسلونا مقابل خیرونا قطعی شد. آبی و اناری‌ها برای ششمین بار در تاریخشان، رفت و برگشت برابر یک تیم ۴ تایی شدند.

 با این قهرمانی، تعداد عناوین رئال در لالیگا به عدد ۳۶ رسید تا آنها در کنار یوونتوس، پرافتخارترین تیم در ۵ لیگ معتبر اروپایی لقب بگیرند. ضمن اینکه این صدمین جام تاریخ رئال بود.

 داوید آلابا که در ۳۱ سالگی سی و سومین قهرمانی خود را کسب کرد، تاکنون ۱۲ بار قهرمانی در مسابقات لیگ را تجربه کرده و تنها رایان گیگز (۱۳) را جلوتر از خودش می‌بیند.

 فلورنتینو پرز در دو دوره حضورش (از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ و از ۲۰۰۹ تاکنون) در مجموع ۶۱ عنوان قهرمانی با رئال مادرید کسب کرده است. ۳۴ قهرمانی رئیس ۷۷ ساله لوس‌بلانکوس با تیم فوتبال بوده است. مابقی جام‌ها مربوط به تیم بسکتبال باشگاه می‌شود.

 با حضور در بازی مقابل کادیز لوکا مودریچ با ۳۸ سال و ۷ ماه و ۲۷ روز به مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید در لالیگا تبدیل شد. پیش از این، رکورد در اختیار فرانس پوشکاش بود با ۳۸ سال و ۷ ماه و ۲۱ روز.

 کارلو آنچلوتی چهاردهمین عنوان قهرمانی خود در رئال مادرید را به دست آورد تا تنها میگل مونزو فقید با یک جام بیشتر از او رکورددار باشد. ضمن اینکه الان کارلتو ۶ قهرمانی در ۵ لیگ معتبر اروپایی دارد که دوتای آن مربوط به رئال است.  

 با برتری ۳‌برصفر برابر کادیز، رئال مادرید ۱۸ کلین‌شیت کرده و درصورت دو کلین‌شیت دیگر در ۴ مسابقه باقی مانده، رکورد تاریخش جابه‌جا می‌شود. آن‌هم در فصلی که دروازه‌بان و دو مدافع اصلی‌ تیم رباط صلیبی پاره کردند!