وی با بیان اینکه شهرستان‌‌‌های یزد، ابرکوه و میبد به ترتیب بیشترین تعداد درخواست مجوز را به خود اختصاص داده‌‌‌اند، اظهار کرد: در میان مشاغل، اصناف با بیش از ۱۸ هزار، بیشترین درخواست را داشته‌‌‌اند و مشاغل خانگی با بیش از ۱۴‌هزار درخواست و بخش کشاورزی با هفت‌هزار درخواست در رده‌‌‌های بعدی قرار دارند.  وی از وجود بانک اطلاعات کسب و کار در استان خبر داد و گفت: اکنون ۱۰۰‌درصد مجوزها از طریق درگاه ملی و به صورت برخط و در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می‌شود.  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه مهلت دریافت مجوز الکترونیک کسب‌وکار (شناسه یکتا) تا ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ از سوی هیات مقررات‌‌‌زدایی تمدید شده است، گفت: صاحبان کسب و کار تا تاریخ یادشده مهلت دارند در این زمینه اقدام کنند.

وی افزود: بعد از این مهلت مجوزهای قدیمی و فاقد شناسه یکتا از نظر قانونی اعتبار ندارد و این نوع کسب‌وکارها فاقد مجوز محسوب می‌‌‌شوند. وی با بیان اینکه به‌‌‌رغم اطلاع‌‌‌رسانی‌های انجام‌شده هنوز بسیاری از کسبه برای تبدیل مجوزهای خود از کاغذی به الکترونیک اقدامی نکرده‌‌‌اند؛ از تمام صاحبان مشاغل، اصناف، کسبه و بازاریان استان یزد خواست به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات بانکی، بیمه‌‌‌ای، مالیاتی و... هر چه سریع‌‌‌تر نسبت به الکترونیک کردن مجوزهای کسب و کار خود اقدام کنند.

به گفته وی صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید به درگاه ملی مجوز‌‌‌ها به نشانی mojavez.ir مراجعه کنند. داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کدپستی محل کسب و کار برای فرآیند الکترونیک شدن الزامی است و این فرآیند در کوتاه‌‌‌ترین زمان ممکن و به صورت رایگان قابل انجام است.  اکنون بیش از ۵۰‌هزار فقره جواز کسب و کار در استان یزد وجود دارد که تاکنون یک‌هزار و ۷۵۰ مورد آن الکترونیک شده است.